Så skapar du mervärde för kontoret

Tips från Årets säljkoordinator 2020

I januari höll HusmanHagberg sin årliga kickoff, denna gång digitalt och med superhjältetema. Årets medarbetare inom olika kategorier korades, däribland Robinzon Svanell på HusmanHagberg Enskede som utsågs till Årets säljkoordinator 2020.

Robinzon är expert på att skapa mervärde för sitt kontor – och delar nu med sig av sina bästa tips.

Robinzon Svanell

Vad gör en säljkoordinator?

- Man är en stöttepelare för både mäklare och kunder genom att se till att kontoren fungerar och att allt finns där det ska.

Hur arbetar du för att vara en vinnande säljkoordinator?

- Jag försöker alltid göra det lilla extra och oväntade, och se händelserna i förväg. På så sätt kan jag hjälpa mäklarna med sånt som de ännu inte är medvetna om att de behöver hjälp med.

- Sen är det ju också en fördel att jobba i en kedja där det redan finns rutiner som man kan utgå ifrån, och det finns alltid någon man kan rådfråga om det behövs. Medarbetarna känns genuina och hjälpsamma, och överlag är det är en väldigt familjär stämning i kedjan.

Vilka är dina bästa tips för att skapa mervärde för kontoret?

  1. Lyhördhet.
    Var lyhörd inte bara för vad som sägs till dig, men även för hur surret mellan mäklarna går. Då kan man fånga upp vad som behövs göras utan att de egentligen behöver be om det. Nyckeln är att underlätta deras vardag genom att alltid ligga steget före.

    Var även lyhörd för vad kunder säger. Det kan vara värdefull information som man kan ta med sig till sitt team och jobba med tillsammans.
  2. Utvecklas hela tiden.
    Ta till dig av kunskap och bredda din kompetens. Jag hanterar exempelvis deklarationer åt kunder, vilket avlastar mäklarna och låter dem fokusera på att göra affärer i stället. Det har gjort att jag numera även sköter bolagets ekonomi, vilket kanske inte den typiska koordinatorn gör. Sen är det bra på ett personligt plan också att man känner att man utvecklas.

Vill du också bli en del av framgången hos HusmanHagberg? Kontakta vår rekryteringschef Christian Hjort, mail: christian.hjort@husmanhagberg.se eller tel: 070-536 02 88

Glöm inte att följa oss på Instagram och Facebook.

HusmanHagberg är en av landets ledande fastighetsmäklarkedjor med över 100 kontor och drygt 400 medarbetare i både Sverige och Spanien. Vi är privatägda och fristående från banker och försäkringsbolag. Många av våra medarbetare bor i området där de arbetar. Med ett äkta engagemang och en passion för sitt yrke vinner de kundernas hjärtan. Det är därför vi är fastighetsmäklaren med nöjdare kunder. Välkommen att bli nöjd du också!

Om HusmanHagberg