Säkerställ att du inte missar några av våra nyheter!
Längst ner på den här sidan har du via RSS, möjlighet att enkelt prenumerera på våra nyheter, pressmeddelanden mm. Ett RSS-flöde håller dig på ett enkelt sätt uppdaterad, antingen via ett särskilt datorprogram eller via din webbläsare genom att du installerar ett tillägg: RSS-tillägg för Chrome.
Dela:
Nu har mäklarkedjan HusmanHagberg lanserat Boresan, en digital kundresa, för både köpare och säljare. Tjänsten är framtagen i samarbete med Cetti (f d BudID), som tidigare främst jobbat med tjänsten Verifierad budgivning vid bostadsaffärer.
Vad var det som fick HusmanHagberg att lansera Boresan för hela kedjan?
- Vårt fokus ligger på att erbjuda våra kunder en högkvalitativ mäklartjänst och vi strävar efter att skapa en smidig och bra upplevelse för både spekulanter, köpare och säljare, säger Åsa Davidsson, vVD med ansvar för Marknad & Affärsutveckling på HusmanHagberg, som tillsammans med Camilla Hagberg, Systemansvarig & Affärsutvecklare på HusmanHagberg, drivit projektet från start till lansering.
- Då Boresan också underlättar vardagen för våra mäklare och är integrerad Vitec Express, så var det ett enkelt beslut, säger Camilla. Vi ska effektivisera administrationen så mycket vi kan, för att skapa mer tid för våra mäklare att ha personlig kontakt med kunderna. Dessutom sparar Boresan resurser i form av papper och tryck i och med att de flesta spekulanter nu nöjer sig med den digitala bostadsbeskrivningen.
Hos Cetti är man förstås nöjd över HusmanHagbergs vägval.
- Vi är otroligt glada över att HusmanHagberg har tagit steget till att erbjuda köpare och säljare ett smidigt, digitalt verktyg, säger Anton Winqvist, Chief Sales Officer på Cetti.
- Via vår tjänst verifierad budgivning såg vi att det fanns ett stort intresse från både mäklare och deras kunder att använda sig av digitala verktyg för att underlätta processen, berättar Anton. Det gav oss inspiration att ta utvecklingen flera steg längre, till att nu erbjuda en smidig kundresa för köpare, säljare och mäklare som inkluderar både verifierad budgivning och verifierat lånelöfte, vilket även underlättar för bankerna inför godkännande av bolån.
För mer information, kontakta:
Anton Winqvist, Chief Sales Officer på Cetti
Mail: anton@cetti.com
Mobil: 0706-14 14 60
Åsa Davidsson, vVD HusmanHagberg
Mail : asa.davidsson@husmanhagberg.se
Mobil : 0707-555 107
Ämnen
bostadsaffärmäklarefastighetsförsäljningköpa bostadsälja bostadKategorier
BoendefrågorFastighetsförmedlingElektroniska affärer, kommunikation