Hur får man nöjdast kunder i landet?

Tips från kontoret som vann Årets NKI 2020.

HusmanHagberg Ljungby tog hem priset för Årets NKI 2020 och 2019 inom kedjan och har bland de nöjdaste kunderna i landet, trots att de bara är två medarbetare, Sofie och Hanna.

Nu återstår den viktiga frågan – hur gör de för att få nöjdast kunder i landet? Vi har pratat med franchisetagaren Sofie Gustafsson som nu delar med sig av sina tips.

Till vänster: Sofie Gustafsson, Franchisetagare & Fastighetsmäklare
Till höger: Hanna Karlsson, Fastighetsmäklare

Kan du berätta kort om kontoret och dig själv?

- Jag har drivit HusmanHagberg Ljungby i drygt 3 år och anställde Hanna för 1,5 år sedan. På ett såhär litet företag är det viktigt att anställa någon man litar på till 100%. Vi jobbar väldigt bra ihop och det känns som att kunder också uppskattar det!

- Kort om mig är att jag är 31 år, har två barn och har jobbat som mäklare i snart 9 år. Tidigare har jag jobbat som gyminstruktör och på Hemköp i förbutiken, och det har gett mig ett stort kontaktnät här i Ljungby.

Varför valde du att starta eget just med HusmanHagberg?

- Jag blev kontaktad av HusmanHagberg när jag var gravid, men tänkte att det inte var aktuellt just då. Jag valde att tänka på saken och fick sen träffa lite medarbetare samt HR- och rekryteringschef Christian Hjort som gjorde ett gott intryck. När min sambo sen frågade hur allt kändes svarade jag att det kändes För bra. På den vägen är det.

- Det jag gillar starkt med HusmanHagberg är att man får ett stort förtroende att driva kontoret som man själv vill. De är tillmötesgående och litar på att man kan sin egen marknad bäst.

Hur gör ni för att få så nöjda kunder?

- Vi är alltid tillgängliga för våra kunder och satsar på tydlig kommunikation och återkoppling, för att minimera missförstånd och frågor. Det är ofta när det blir missförstånd som folk blir missnöjda. Sen är det viktigt att förklara vad saker innebär, hur hela processen ser ut och vad de kan förvänta sig. 

- I en sån här liten ort går folk mycket på rekommendationer, men det är också viktigt att vi ser proffsiga ut i allt vi gör. Där har HusmanHagberg som varumärke hjälpt väldigt mycket. Det blir en helhet i hur vi ser ut både digitalt och i tryck, och vi får stöd från huvudkontoret som tar fram allt material vi behöver.

Vilka är dina tre bästa tips för att få nöjda kunder?

        Vill du också bli en del av framgången hos HusmanHagberg? Kontakta vår rekryteringschef Christian Hjort, mail: christian.hjort@husmanhagberg.se eller tel: 070-536 02 88

        Glöm inte att följa oss på Instagram och Facebook.