HusmanHagbergs pressrum

Säkerställ att du inte missar några av våra nyheter!

Längst ner på den här sidan har du via RSS, möjlighet att enkelt prenumerera på våra nyheter, pressmeddelanden mm. Ett RSS-flöde håller dig på ett enkelt sätt uppdaterad, antingen via ett särskilt datorprogram eller via din webbläsare genom att du installerar ett tillägg: RSS-tillägg för Chrome.

Lennart Hagberg tilldelades Mäklarsamfundets Förtjänsttecken

Vid Mäklarsamfundets årsmöte igår, så delades Mäklarsamfundets Förtjänsttecken ut. Lennart Hagberg, grundare, delägare och koncernchef för HusmanHagberg var en av dem som tilldelades den fina utmärkelsen.

Så här löd motiveringen:

”Lennart brinner för kundernas bästa och har i sin roll som VD under många år för HusmanHagberg alltid stått för parollen ”en fördel är en fördel, först då det är en fördel för kunden”.

Lennart har också värnat om en sund mäklartjänst och under sju års tid varit verksam som branschrepresentant i FMI. I den rollen har han många gånger försvarat de mäklare som blivit anmälda till FMI. Värdet av den insatsen har varit stor, då branschrepresentanterna i FMI är de enda som verkligen har insikt i verkligheten som mäklaren verkar i ser ut.

Lennart har även varit engagerad i Mäklarsamfundets styrelse i olika omgångar.

Lennart är väl värd denna utmärkelse.”

- Jag är både glad och hedrad över att få den här fina utmärkelsen, säger Lennart Hagberg. Min far var fastighetsmäklare och jag började som assistent hos honom redan vid 13 års ålder. Från början med utdelning av reklamlappar, men avancerade snabbt till att jobba som visningsvärd och assistent. Redan då fastnade jag för yrket och det var  självklart att det var fastighetsmäklare som jag skulle bli.

- Genom åren har jag engagerat mig för att vi ska ha en sund marknad för både kunder och mäklare, både inom Mäklarsamfundet, vår egen kedja och i andra typer av branschdiskussioner. Den här utmärkelsen ser jag som ett kvitto på att det arbetet uppskattas i branschen.

- Nu är jag inte längre VD för vår mäklarkedja, utan har tagit klivet till att arbeta som koncernchef i takt med att vi växer. Mina medarbetare på huvudkontoret fortsätter i samarbete med våra duktiga franchisetagare att i samma anda värna om en bra mäklartjänst för kundernas bästa, avslutar Lennart.

Fakta - utdrag ur Mäklarsamfundets stadgar:

Förtjänsttecken jämte diplom kan tilldelas medlemmar i Mäklarsamfundet eller utomstående personer, som genom nitiskt och framgångsrikt arbete, eller på annat sätt, synnerligen gagnat Mäklarsamfundets verksamhet. Förtjänsttecknet och diplomet utdelas av styrelsen.

BoendefrågorFastighetsförmedling

Vice VD/Marknadschef