CRM-specialist till HusmanHagberg

Vi söker nu en CRM-specialist med kompetens inom området att bygga långsiktiga och lönsamma relationer med våra kunder och kontakter på den privata bostadsmarknaden. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i centrala Stockholm.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som CRM-specialist kommer du att arbeta operativt med vårt CRM-system Quedro och utveckla vår CRM-kommunikation genom att ta fram taktiska och strategiska planer. Du kommer att analysera, planera, genomföra samt säkerställa att vår kommunikation är enhetlig, tydlig och effektiv och ansvara för uppföljningen av CRM-aktiviteterna utifrån plan. Du kommer även att ansvara för att CRM utvecklas i linje med företagets övriga planer och agera kravställare gentemot våra systemleverantörer och svara på enklare användarfrågor. Du känner dig bekväm med att hålla presentationer inom ditt ansvarsområde inför våra medarbetare och externa parter.
Utöver CRM-kommunikation, så kommer du även att ansvara för hanteringen av våra sociala mediekanaler. Fokus i den rollen kommer att vara utformning och text i de olika kanalerna. Du kommer även att delta på strategisk nivå i arbetet med kommunikationsplanen i syfte att öka försäljning och marknadsnärvaron.

Utbildning / Erfarenhet

Vi söker dig som har utbildning inom marknadsföring med ett stort intresse för marknadsföring, försäljning och service. Du har mångårig dokumenterad erfarenhet och kompetens inom digital CRM-hantering och har erfarenhet av att arbeta med segmenteringsmodeller och att upprätta dialogplaner. Du är van vid att axla rollen som projektledare i projekt och har god kännedom om kunder och målgrupper och kan agera proaktivt. Att själv kunna skapa god kommunikation som leder till lönsamma affärer är målsättningen för dig. Du har mycket god IT-kunskap, eftersom den absoluta merparten av kommunikationen sker digitalt samt är en van användare av MS Office och meriterande med Adobe-programmen InDesign och Photoshop. Ett krav är att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl i tal som i skrift.
Förutom kunskap inom CRM ser vi gärna att du har erfarenhet och ett intresse av att arbeta med sociala medier, content marketing och bildhantering. Det är meriterande med erfarenhet inom mäklarbranschen men inte ett krav. Vi tror att det är viktigt att du är prestigelös, en god kommunikatör, noggrann och har en förmåga att både se till detaljerna och helheten.

Ansökan sker genom Poolia