Familjen Sjöholm

Hur kom ni i kontakt med HusmanHagberg Dalarna och vilket var ert första intryck?

Vi hade lagt ut vår villa till försäljning på nätet och HusmanHagberg kontaktade oss och erbjöd mäklarhjälp.

Vad särskiljer HusmanHagberg Dalarna från andra mäklarfirmor som ni tidigare mött?

Vi har haft kontakt med andra firmor och också onlinemäklare, men med HusmanHagberg kände vi för första gången att mäklaren ville att försäljningen skulle bli bäst för oss. Att en mäklare lägger ner arbete och säger att om vi inte hittar en köpare så säljer vi inte, kändes overkligt. Vi kände ingen press från HusmanHagberg att vi måste sälja bara för att de skulle få betalt. Allt jobb HusmanHagberg lade ner var för oss och vårt bästa.

Hur vill ni beskriva er upplevelse med att sälja huset med HusmanHagberg Dalarna?

Vi fick hjälp med absolut allt och blev på ett effektivt sätt guidade genom hela processen. Försäljningen upplevdes enkel och det kändes lättare att sälja villan.

Kan ni rekommendera HusmanHagberg Dalarna till vänner och bekanta som går i säljtankar och i så fall varför?

Vi har redan rekommenderat flera att sälja med HusmanHagberg just för att vi anser att de verkligen arbetade för säljarnas bästa och att de som mäklare verkligen jobbade för att det skulle bli så bra som möjligt för oss.

Vad är de viktigaste egenskaperna en mäklare/mäklarfirma bör ha tycker ni?

1. Kundkontakt – det är det absolut viktigaste.

2. Kunnighet – att kunna svara på alla frågor som man som säljare undrar över.

3. Tillgänglighet – att före, under och även efter försäljning finnas där som stöd.

Om ni skulle råda någon kring husförsäljning, vilket tycker ni är det viktigaste rådet att ge en blivande säljare?

Att ta hjälp av mäklare direkt från början.

Finns det något speciellt ni vill framföra?

Att ni erbjuder hjälp med deklaration efter försäljning är en jättebra tjänst och visar att ni verkligen bryr er om kunden. Stort tack att vi fick vara kunder hos er!

Med vänlig hälsning, Familjen Sjöholm